مجله روانشناسی امروز (Psychology Today)

مجله روانشناسی امروز یا Psychology Today یک مجله‌ی قدیمی و شناخته‌شده در حوزه‌ی روانشناسی است که هر دو ماه یک‌بار منتشر می‌شود. روانشناسی امروز از سال ۱۹۶۷ تأسیس شده و بیش از نیم قرن قدمت دارد.

این مجله با در طول عمر خود بستری برای انتشار برخی از مقاله‌های کلاسیک روانشناسی بوده و کسانی مثل مارتین سلیگمن، آبراهام مزلو و پیتر دراکر برای آن مقاله نوشته‌اند. همین ویژگی باعث شده است که با وجودی که روانشناسی امروز یک مجله‌ی Peer-reviewed نیست و ساختار ویراستاری ژورنال‌های علمی را ندارد، هم‌چنان مورد توجه جامعه‌ی روانشناسان و علاقه‌مندان به روانشناسی قرار بگیرد.

البته بسیاری از ما روانشناسی امروز را با سایت آن – و نه مجله‌اش – می‌شناسیم (Psychology Today).

سایت Psychology Today ضمن معرفی و فروش مجلات، به انتشار مقاله‌های اختصاصی در حوزه‌ی روانشناسی هم می‌پردازد. در واقع شما در سایت می‌توانید برخی از مقالاتی را که در مجله منتشر شده‌اند و نیز تعداد بسیار زیادی از مقالاتی را که در مجله نمی‌آیند ببینید و بخوانید.

شخصیت شناسی، انگیزش، پرورش کودکان، هوش هیجانی، رهبری، رابطه عاطفی، اضطراب و اعتیاد از جمله موضوعاتی هستند که مکرراً در این نشریه مورد بحث قرار می‌گیرند.

همان‌طور که گفته شد، نشریه روانشناسی امروز (چه مجله و چه سایت) به علت ساختار ویراستاری و الگوی انتخاب مقالات، در رده‌ی ژورنال‌های رسمی قرار نمی‌گیرد. اما به علت سخت‌گیری نسبی که در انتخاب نویسندگانش به کار می‌گیرد و هر کسی را – صرفاً به خاطر پرداخت پول – به عنوان نویسنده نمی‌پذیرد، از اعتبار نسبتاً بالایی برخوردار است و انجمن‌های رسمی روانشناسی در آمریکا هم به شکل‌های مختلف از آن حمایت می‌کنند.

روش‌های درآمدزایی متعددی هم برای سایت وجود دارد. از جمله پروموت کردن روانشناسان و روان‌درمان‌گرها به واسطه‌ی مقالاتی که در آن‌ منتشر می‌کنند و یا بازنشر مقالات از وبلاگ‌ها و سایت‌های تخصصی پزشکی و روانشناسان و البته یک دایرکتوری بزرگ از مشاوران روانشناسی در بیست کشور مختلف (در همه‌ی سایت می‌توانید بخش «جستجوی روانشناس» را ببینید و با اعلام آدرس یا کد پستی خود، فهرستی از روانشناسانی را که در حوالی شما کار می‌کنند پیدا کنید).

اگر به استراتژی محتوا، تولید محتوا و روشهای کسب درآمد از محتوا علاقه‌مند باشید، نشریه روانشناسی امروز می‌تواند یک الگوی آموزنده و الهام‌بخش باشد. به این علت که ضمن ترکیب هوشمندانه رسانه‌های فیزیکی و آنلاین، ایده‌های متنوعی را برای کسب درآمد به خدمت گرفته است.

روانشناسی امروز

 

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ