آتشفشان و پارک ملی یلواستون چیست و کجاست؟

پارک ملی یلواستون (Yellowstone National Park) قدیمی‌ترین پارک ملی جهان است و در کشور آمریکا قرار دارد.

اگر چه معمولاً از یلواستون به عنوان پارک نام برده می‌شود، اما منطقی‌تر است که آن را جنگل‌ها و اکوسیستم طبیعی یلواستون بدانیم و بنامیم.

این پارک یکی از میراث‌های ارزشمند بشری است و نمی‌توان آن را فقط به دولت آمریکا یا کشور دیگری متعلق دانست. چون یکی از قدیمی‌ترین اکوسیستم‌های باقی‌مانده (با دخالت حداقل انسانی) بر روی کره‌ی زمین است.

وسعت و موقعیت جغرافیایی پارک یلواستون

پارک یلواستون تقریباً در شمال غرب آمریکا قرار دارد.

بخش اصلی آن (۹۶٪) در ایالت وایومینگ و بخش کوچکتر آن در مونتانا (۳٪) و آیداهو (۱٪) قرار دارد. این پارک نزدیک به ۹۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و از نظر ارتفاع نسبت به سطح دریا، از ۱۶۱۰ متر (در پایین‌ترین نقطه) تا ۳۴۶۲ متر (در بالاترین نقطه) گسترده شده است.

آتشفشان یلواستون و پارک ملی یلوستون در ایالت وایومینگ آمریکا

پوشش گیاهی پارک یلواستون

برآورد می‌شود حدود ۵٪ مساحت این پارک با آب پوشیده شده باشد. ۱۵٪ آن با علف و گیاهان کوتاه قد و ۸۰٪ سطح آن نیز با جنگل پوشیده شده است.

امکاناتی که توسط انسان‌ها در این پارک ایجاد شده

حدود ۷۵۰ کیلومتر جاده، ۹ مرکز توریستی و موزه با بیش از ۲۰۰۰ اتاق، بیش از ۵۰ نقطه برای پیک نیک و یک تیم انسانی (بین ۸۰۰ تا ۳۲۰۰ نفر بسته به فصل سال)‌ از جمله نشانه‌های حضور انسان در این محدوده هستند.

آتشفشان یلواستون

یک آتشفشان فعال در پارک یلواستون وجود دارد. پارک ملی یلوستون سالانه بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ زلزله‌ی خفیف و متوسط را تجربه می‌کند. البته این پارک را به صورت ترکیب درخت و آتش تصور نکنید. نزدیک به ۳۰۰ آبشار در این پارک وجود دارد.

چند عکس از پارک یلواستون

آب گرم پارک یلوستون - ناحیه آتشفشانی

پارک یلوستون

یلوستون آیداهو

پارک یلوستون

رود مار در جنگلهای یلوستون

[منبع مرتبط: سایت پارک جنگلی یلواستون]

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ