آلن دوباتن کیست؟

آلن دوباتن که البته بهتر است آن را به صورت آلن دو باتن (Allain de Botton) بنویسم یک نویسنده سویسی تبار است که عمده زندگی خود را در انگلستان گذرانده است.

کتابهای آلن دوباتن

او که اواخر دهه پنجم زندگی خود را می‌گذراند از علاقمندان فلسفه است و البته اصرار و تاکید دارد که فلسفه را در خدمت زندگی می‌خواهد.

او تحصیلات دانشگاهی خود را ابتدا در زمینه تاریخ و سپس فلسفه انجام داد و برای مقطع دکترا، تحصیل در رشته فلسفه فرانسه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد. اما بعداً تصمیم گرفت ترک تحصیل کند و وقت خود را برای نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده اختصاص دهد.

کتابهای آلن دو باتن به زبانهای زیادی ترجمه شده اند و در ایران هم، کتابهای متعددی از او ترجمه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلن دوباتن به صورت جدی خودش را به بهبود کیفیت زندگی از طریق اندیشیدن و فلسفه متعهد می‌داند و در همین راستا در نقاط مختلف جهان مدارسی را به عنوان مدرسه زندگی یا School of Life تاسیس کرده است.

لینک مرتبط:

وبسایت رسمی آلن دوباتن

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ