نحوه کالیبره کردن ساده و سریع مانیتور و صفحه نمایش لپ تاپ

کسانی که به کارهای مرتبط با چاپ و گرافیک اشتغال دارند، معمولاً دغدغه‌ی کالیبره کردن مانیتور و صفحه نمایش خود را دارند.

آنها می‌خواهند مطمئن باشند که آنچه بر روی صفحه نمایش می‌بینند، تا حد امکان به آن چیزی که بعداً روی کاغذ می‌بینند شبیه خواهد بود.

طبیعی است برای اکثر ما که به کار روزمره با کامپیوتر مشغول هستیم، چنین دقت و ظرافتی ضروری نیست.

اما با این حال، به علت اینکه مدت زمان طولانی با صفحه نمایش زندگی می‌کنیم، بی توجهی به تنظیمات روشنایی و کنتراست هم می‌تواند موجب خستگی بیشتر چشم در بلندمدت شود.

اگر قصد ندارید کارهای حرفه‌ای انجام دهید و صرفاً می‌خواهید تنظیمات اولیه روشنایی و کنتراست در صفحه نمایش شما درست باشد، یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها، استفاده از تصویر زیر است:

کالیبره کردن مانیتور و صفحه نمایش موبایل و لپ تاپ (کنتراست و روشنایی)

کافی است کنتراست و روشنایی صفحه نمایش خود را آنقدر تغییر دهید که در هر یک از مربع‌های تصویر فوق، یک مربع داخلی با رنگ کمی متفاوت ببینید.

اگر مانیتور را خیلی حرفه‌ای و با دقت و وسواس تنظیم کنید باید حتی در مربع‌های چهار گوشه‌ نیز،‌ بتوانید – اگر چه به سختی -رنگ مربع داخلی را تشخیص دهید.

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ