مجله هاروارد بیزینس ریویو (مجله کسب و کار هاروارد)

مجله هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) که آن را مجله کسب و کار هاروارد نیز می‌شناسند، یک نشریه‌ی مدیریتی است که توسط انتشارات دانشگاه هاروارد تولید، تنظیم و منتشر می‌شود.

انتشار مجله هاروارد بیزینس ریویو از سال 1922 آغاز شده و طی سالهای آتی به صد سالگی می‌رسد. به خاطر همین عمر طولانی و مخاطبانی که از سراسر جهان آن را می‌خوانند، شاید بتوان آن را مشهورترین مجله کسب و کار جهان دانست.

هاروارد بیزینس ریویو هر سال در 10 شماره منتشر می‌شود و آموزش و تحلیل موضوعاتی از قبیل رهبری سازمانی، تحول سازمانی، مذاکره، استراتژی و مدیریت استراتژیک، کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت سازمان، عملیات سازمانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی را مورد توجه قرار می‌دهد.

مجله هاروارد بیزینس ریویو هم به صورت نسخه دیجیتال و هم به صورت نسخه مکتوب عرضه می‌شود.

برآورد می‌شود تیراژ نسخه انگلیسی این مجله حدود 250 هزار شماره باشد که در میان مجلات مدیریتی جهان، تیراژ ارزشمندی محسوب می‌شود.

برخی از مقالات مفید هاروارد بیزینس ریویو

ما در متمم برخی از مقالات مفید مجله کسب و کار هاروارد را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفویض اختیار به کارکنان (استعاره میمون)

پنج سبک تصمیم گیری و متقاعد کردن بر اساس آن‌ها

نزدیک بینی بازاریابی (تفاوت بازاریابی و فروش)

پرفروش ترین مقالات هاروارد بیزینس ریویو در طول تاریخ آن

اگر چه فهرست مقالات پرفروش هاروارد بیزینس ریویو به صورت رسمی و دقیق منتشر نمی‌شود، اما بر اساس فهرست‌های ارائه شده توسط افراد و منابع مختلف و نیز با توجه به مقالاتی که انتشارات هاروارد آنها را به صورت انفرادی یا جمعی بازنشر می‌کند، به نظر می‌رسد فهرست زیر می‌تواند به مطرح‌ترین عناوین این نشریه، بسیار نزدیک باشد:

 دانلود فهرست عناوین مقالات پرفروش و پرمخاطب مجله هاروارد بیزینس ریویو

برخی از پرطرفدارترین مقالات اخیر مجله کسب و کار هاروارد

بر اساس اعلام این نشریه، برخی از پرطرفدارترین مقاله‌های منتشر شده اخیر هاروارد بیزینس ریویو به شرح زیر هستند (+):

The Secret to Negotiating Is Reading People’s Faces

Why Do So Many Women Who Study Engineering Leave the Field?

Timeless Advice for Making a Hard Choice

Steps to Take When You’re Starting to Feel Burned Out

What Great Listeners Actually Do

ترجمه مقالات هاروارد بیزینس ریویو

در ایران طی سالهای اخیر، انتشارات فرا ترجمه فارسی منتخبی از ترجمه مقالات مجله هاروارد بیزینس ریویو را تحت عنوان ماهنامه گزیده مدیریت منتشر می‌کند.

لینک مرتبط:

وبسایت مجله هاروارد بیزینس ریویو

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ