چای سیلان چیست

چای سیلان یکی از چای های مشهور و مطرح در جهان است که در سریلانکا کشت می‌شود.

از آنجا که در صنعت چای رایج است که چای را بر اساس منطقه کشت آن نامگذاری کنند، این چای به عنوان چای سیلان شناخته می‌شود. چون نام قدیمی سریلانکا، سیلان بوده است.

[مطالعه بیشتر: آشنایی با سری لانکا]

این شیوه نامگذاری را در مورد سایر انواع چای هم مشاهده می‌کنید. مثلاً چای دارجلینگ به خاطر کشت در ناحیه دارجلینگ هند، با این عنوان نام‌گذاری شده است.

چای سیلان در کشور سریلانکا در جنوب شبه قاره هند کشت میشود

چای سیلان هم مانند هر چای دیگری برای کشت، نیازمند هوای خنک و مرطوب و بارش فراوان باران است. ویژگی هایی که در سریلانکا (سیلان) وجود دارند و آن را به نقطه‌ای مناسب برای کشت چای تبدیل کرده‌اند.

مانند بسیاری از محل‌های پرورش چای در جهان، کشت چای سیلان هم با حمایت و تشویق انگلیسی‌ها توسعه یافته است. قبل از کشت چای در قرن 19 میلادی، سریلانکا از لحاظ کشاورزی بیشتر بر کشت دارچین تکیه داشت.

درباره مخلوط کردن چای با شیر

چای سیلان در مقایسه با چای دارجلینگ، تلخ‌تر است و رنگ آن هم تیره‌تر است.

آنچه در مورد سنت مخلوط کردن چای با شیر در انگلیس (و برخی کشورهای دیگر)‌ می‌شنویم، مربوط به چای تلخ و سنگین مانند سیلان است.

کسانی که از چای سبک‌تر (مانند چای دارجلینگ) استفاده می‌کنند، معمولاً آن را با شیر (و حتی شکر) مخلوط نمی‌کنند و صرفاً ممکن است چند قطره آب لیمو به آن بیفزایند.

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ