کتاب کارآفرینی بارینگر

کتاب کارآفرینی بارینگر

متمم برخی کتابها را با شرح جزئيات به همراه خلاصه کتاب و نقد کتاب در بخش کتابهای مدیریتی و کتابهای روانشناسی معرفی می‌کند. اما کتاب‌های بسیاری هستند که در متمم معرفی نشده‌اند. ما در سایت پاسخ نامه این کتابها را به شکل بسیار مختصر در حد مرور فهرست مطالب معرفی می‌کنیم.

این معرفی بسیار مختصر می‌تواند کمکی برای تصمیم گیری درباره‌ی خریدن یا نخریدن یک کتاب باشد. ضمن این‌که اگر کسانی قصد داشته باشند برای آموزش یک موضوع خاص، سرفصل آموزشی تهیه کنند یا برای یادگیری آن موضوع برنامه ریزی کنند، مرور فهرست و رئوس مطالب می‌تواند کمک‌کننده باشد.

عنوان کتاب: Entrepreneurship – Successfully Launching New Ventures

نوشته: ‌Bruce Barringer – Duane Ireland

نسخه بررسی شده: ویرایش پنجم کتاب

کتاب‌های مرجع فراوانی درباره‌ی کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار جدید نوشته شده‌ و در دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان تدریس می‌شوند. از جمله این کتابها می‌توان به کتاب کارآفرینی هیسریچ، کتاب کارآفرینی ماریوتی و کتاب کارآفرینی زاخاراکیس اشاره کرد.

همه‌ی این کتاب‌ها چارچوب کم‌و‌بیش یکسانی دارند و به سرفصل‌های مشابهی پرداخته‌اند. کتاب کارآفرینی بارینگر (تلفظ انگلیسی: برینگر) هم یکی از همین کتاب‌های مرجع است که می‌توان آن را در بین ده کتاب مرجع برتر در سطح جهات در زمینه‌ی کارآفرینی قرار داد.

اما نویسندگان کتاب کوشیده‌اند با نگاه به کسب و کارهای مدرن و تکنولوژی‌محور، خود را از رقبایشان متمایز کنند.

حضور دوان ایرلند که جزو نویسندگان مطرح در زمینه کتابهای استراتژی محسوب می‌شود در کنار بارینگر باعث شده سهم استراتژی در این کتاب کمی بیشتر از کتاب‌های مشابه باشد. این ویژگی را در نوع نگارش تحلیلی و انتخاب سرفصل‌ها به خوبی می‌توان حس کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب کارآفرینی بارینگر این است که نویسندگان کوشیده‌اند شکاف موجود میان دانش کلاسیک کارآفرینی و ادبیات خلق استارتاپ را تا حدی پر کنند. به همین علت، مفاهیمی مانند مدل کسب و کار که در بسیاری از کتابهای کلاسیک کارآفرینی دیده نمی‌شوند، در این کتاب مورد توجه قرار گرفته‌اند و به خوبی به آن‌ها پرداخته شده است.

البته باید گفت با وجودی کیس‌ها و داستان‌های کسب و کار که از فضای تکنولوژی و استارتاپی انتخاب شده‌اند، هنوز این کتاب به کتابهای کلاسیک کارآفرینی نزدیک‌تر است. بنابراین احتمالاً کسانی که در پی راه‌اندازی یک استارتاپ هستند، کتاب را چندان نخواهند پسندید و آثار کسانی چون اریک ریس و استیو بلنک را ترجیح خواهند داد.

با این حال، اگر تصمیم گرفته‌اید یک کتاب دانشگاهی در زمینه‌ی کارآفرینی بخوانید، کتاب کارآفرینی بارینگر به خاطر نگاه مدرن و استراتژیک نویسندگان، در میان گزینه‌های موجود می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

برخی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که در این کتاب کارآفرینی به آن‌ها پرداخته شده به شرح زیر است:

از کتاب برینگر تا کنون چند مرتبه به عنوان یکی از مراجع در تدوین برخی از درس‌های کارآفرینی در متمم استفاده شده که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به درس‌های زیر اشاره کرد:

تعریف کارآفرینی

انواع استارت آپ

فرایند کارآفرینی

تهیه طرح توجیهی

فایل PDF کتاب کارآفرینی بارینگر

انتشارات پیرسون (Pearson) که کتاب کارآفرینی بارینگر را منتشر کرده، ۲۶ صفحه‌ی نخست کتاب را در قالب فایل PDF منتشر کرده است. از آن‌جا که کل فهرست کتاب در این ۲۶ صفحه آمده است، بررسی این فایل می‌تواند به تصمیم‌گیری در مورد خرید کتاب و نیز آشنایی با چارچوب فکری ایرلند و بارینگر در مورد کارآفرینی کمک کند:

دانلود فایل PDF کتاب (صفحات اول – فهرست)

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ