شرکت ارنست اند یانگ یا EY

شرکت ارنست اند یانگ (Ernst & Young) از جمله شرکت‌های بزرگ در زمینه‌ی مشاوره مدیریت و به‌طور خاص، حسابداری و حسابرسی در جهان است.

البته معمولاً آن را به صورت EY می‌شناسند و می‌خوانند و نام آن کمتر به شکل کامل نوشته و نقل می‌شود.

شرکت ارنست اند یانگ بیش از یک قرن قدمت دارد و ابتدا در سال ۱۹۰۳ با نام ارنست اند ارنست (Ernst & Ernst) راه‌اندازی شده است (توسط دو نفر به نام‌های آلوین ارنست و تئودور ارنست).

رشد اولیه‌ی این شرکت در دهه‌ی بیست میلادی انجام شد و بیش از بیست دفتر وابسته به Ernst & Ernst تأسیس شدند.

اغلب شرکت‌های مشاوره مدیریت در جهان، بارها فرایند خریداری و ادغام و جابجایی مالکیت را تجربه کرده‌اند و E&E هم از این روند مستثنی نبوده است.

آن‌چه ما امروز به عنوان ارنست اند یانگ می‌شناسیم، حاصل ادغام E&E با شرکت آرتور یانگ (Arthur Young) در سال ۱۹۸۹ است. خود آن شرکت هم در طول عمر خود، از ادغام مجموعه‌های متعددی شکل گرفته؛ در حدی که در سایت EY گفته شده که تأسیس قدیمی‌ترین بخش شرکت EY به سال ۱۸۴۹ بازمی‌گردد (+).

دفتر شرکت ارنست اند یانگ لندن

دفتر شرکت ارنست اند یانگ لندن (منبع)

این شرکت بیش از ۲۶۰هزار کارمند در هفتصد دفتر خود در نقاط مختلف جهان دارد و درآمد حاصل از فروش خدمات آن در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۵ میلیارد دلار بوده است.

با وجودی که شرکت ارنست اند یانگ از شرکتهای بسیار معتبر و تحسین شده در زمینه‌ی حسابداری و مشاوره امور مالیاتی است، اما هر از چند گاهی، افشاگری‌هایی درباره‌ی کمک به شرکتها برای اجتناب از پرداخت مالیات، بحران‌هایی را در فضای رسانه‌ای و بین‌المللی برای این شرکت ایجاد کرده است.

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ