برگاموت چیست؟ چرا آن را در چای ارل گری می‌ریزند؟

برگاموت چیست؟

برگاموت (به انگلیسی: Bergamot) همان میوه‌ای است که ما آن را در زبان فارسی ترنج می‌نامیم. ترنج مُعرّب کلمه‌ی تورنگ است و البته ترنج های بزرگ را بالنگ هم می‌نامند. البته ما گیاهی به نام برگاموت هم داریم که چون برگ هایش بوی ترنج می‌دهد به آن برگاموت می‌گویند. اما آنچه در چای ریخته می‌شود،‌ عصاره میوه ترنج است.

برگاموت چیست؟ برگاموت همان ترنج یا ترنگ یا بالنگ است که کاربردهای زیادی دارد و از جمله به چای افزوده میشودطبیعتاً‌ به خاطر طعم و بو و خواص برگاموت، آن را به شکل های مختلف (از عصاره تا مربا) مورد استفاده قرار می‌دهند. نسل جدید که معمولاً با مرکبات سنتی رابطه نزدیکی ندارد، نام برگاموت را معمولاً به عنوان افزودنی چای ارل گری می‌بیند و می‌شناسد.

چرا برگاموت را در چای ارل گری می ریزند؟

روایات در این زمینه مختلف است.

برخی می‌گویند که ارل گری در هند، یک چای سیاه چینی با طعم خوب هدیه گرفته بوده و زمانی که چای تمام می‌شود، از آشپزخانه خود می‌خواهد که شبیه آن طعم را برایش ایجاد کنند.

آنها هم از برگاموت استفاده می‌کنند.

برخی دیگر هم می‌گویند بحث هدیه در کار نبوده و ارل گری، خودش به مخلوط کردن عصاره برگاموت با چای علاقه داشته.

به هر حال، آنچه به اسم چای ارل گری می‌شناسیم، چای سیاه با سلیقه‌ی ارل گری است که البته بعداً به خاطر تامین سلیقه مشتریان، مدل های دیگری از چای هم با همین صفت ارائه شده است.

مطالب مرتبط: 

 کدام را بنوشم بهتر است: چای یا قهوه؟

 انسان های موفق قبل از صبحانه چه می‌کنند؟

 عادتهای تغذیه‌ی شما چیست؟

 استرس و نقش تغذیه در آن

 خوراکی های خیابانی در کشورهای مختلف

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ