تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی یکی از انواع تبلیغات بیرون از خانه است که البته گاهی اوقات مترادف اصطلاح تبلیغات بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعریف تبلیغات محیطی

بیلبوردها، پوسترهای بزرگ و استرابوردهایی که روی خیابان‌ها و اتوبان‌ها و در فضاهای عمومی کنار آنها به نمایش گذاشته می‌شوند، تبلیغات محیطی نامیده می‌شوند.

تعرفه تبلیغات محیطی معمولاً توسط شهرداری‌ها یا سازمان‌های زیرمجموعه آنها (مثلاً سازمان زیباسازی شهرداری تهران) تعیین می‌شود.

تعریف تبلیغات محیطی بر اساس آیین نامه شورای شهر تهران

شورای شهر تهران دو مفهوم مرتبط با تبلیغات محیطی را تحت عنوان‌های رسانه تبلیغات محیطی و فضای تبلیغات محیطی شهر تعریف کرده است:

رسانه تبليغات محيطی عبارت است از هر نوع وسيله و ابـزار اعـم از تابلوهای شهری (بيلبورد)، پلاكارد، برزنت، نمايشگرهای الكترونيكی، ديجيتالی و ليزری، ماكت حجمی، بالن، برچسب و امثال اينها كه به منظور انتقال پيام در فضای شهری مورد استفاده و بهره برداری قرار ميگيرد (منبع کامل).

فضای تبليغات محيطی شهر عبارت است از هر نوع مكان و محلی كه به هر شكل ممكن شرايط لازم و مناسب را برای استقرار و بهره برداری رسانه محيطی داشته باشد، به نحوی كه امكان رساندن پيام به مخاطبان با استفاده از رسانه محيطی در آن مكان ميسر باشد. اين فضاها شامل كليه مكانهای عمومي شهر، فضاهای تاريخی، كف و حاشيه مسيرهای پياده و سواره رو، پلها، بدنه مبلمان شهری، ايستگاهها و جداره بيرونی و درونی و سايط نقليه عمومی، بام و نمای بناهای ساخته شده و يا در حال ساخت اعم از خصوصی يا عمومی، آسمان شهر، اشجار و فضاي سبز، كوه ها و امثالهم می‌باشد.

تعریف دقیق‌ تبلیغات بیرون از خانه و مزایا و معایب تبلیغات محیطی

در متمم، تبلیغات بیرون از خانه و نیز مزایا و معایب تبلیغات محیطی به تفصیل مورد بحث قرار گرفته‌اند.

تبلیغات محیطی چیست؟ تعرفه تبلیغات محیطی را چه کسی تعیین می‌کند

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ