دانشگاه ییل (Yale University)

دانشگاه ییل (Yale University) یکی از دانشگاه های مطرح و معتبر در آمریکاست که در ابتدای قرن هجدهم میلادی (1701)‌ تاسیس شده است.

دانشگاه ییل از لحاظ قدمت، بعد از هاروارد و ویلیام اند مری، سومین مرکز آموزش عالی قدیمی در آمریکاست. بعد از دانشگاه ییل، دانشگاه پرینستون چهارمین مرکز آموزش عالی قدیمی آمریکا محسوب می‌شود.

ریاست دانشگاه ییل را پیتر سالوی بر عهده دارد که او را از بنیان گذاران مفهوم هوش هیجانی می‌دانند و کارهای دانیل گلمن هم عموماً بر مطالعات و فعالیت های او استوار است.

فارغ التحصیلان دانشگاه ییل

پنج رییس جمهور آمریکا و تعداد بسیار زیادی از دیپلمات های آمریکایی و 52 نفر از برندگان جایزه نوبل، از جمله کسانی هستند که از دانشگاه ییل فارغ التحصیل شده اند.

هربرت سایمون و جیمز روتمن و هری مارکوویتز و اریک ریس، از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه محسوب می‌شوند.

همچنین فیلیپ زیمباردو از دانشمندان مطرح روانشناسی اجتماعی نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.

بر اساس گزارش آتلانتیک،‌ 11 نفر از میلیاردرهای زنده‌ی جهان، فارغ التحصیل دانشگاه ییل هستند (+).

موقعیت جغرافیایی دانشگاه ییل

دانشگاه ییل از جمله دانشگاه های شرقی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که در شهر New Haven در ایالت Connecticut قرار دارد.

موقعیت دانشگاه ییل در آمریکا

لینک مرتبط:

سایت دانشگاه ییل

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ