رولف دوبلی (نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشیدن)

رولف دوبلی نویسنده سوییسی آلمانی زبان معاصر است که در رشته‌های MBA و اقتصاد تحصیل کرده و در فضای کسب و کار هم فعال است.

کسب و کار او، سایت getAbstract است که آن را به همراه دو نفر از دوستانش تاسیس کرده و از طریق فروش خلاصه کتابها، کسب درآمد می‌کند.

رولف دوبلی - نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشیدن

رولف دوبلی کتاب‌های متعددی به زبان آلمانی تالیف کرده است. کتاب‌هایی که به معنای زندگی، عشق و عاشقی و نقش تصادف در زندگی و سرنوشت می‌پردازند.

اما شهرت جهانی‌اش به خاطر کتاب The Art of Thinking Clearly یا هنر شفاف اندیشیدن کسب کرده است. کتابی که مانند سایر کتابهایش، ابتدا به زبان آلمانی تالیف شد و سپس به انگلیسی و سایر زبان‌ها ترجمه شد. کتاب هنر شفاف اندیشیدن - رولف دوبلی

رولف دوبلی به خاطر کتاب هنر شفاف اندیشیدن از سوی بسیاری از نویسندگان بزرگ، به سرقت محتوا متهم شده است.

نسیم طالب نویسنده کتاب قوی سیاه، از جمله کسانی است که دوبلی را به سرقت از آثارش متهم کرده و مجموعه‌ای از پاراگراف‌های کتاب خود را که دوبلی بدون ذکر منبع به نام خود منتشر کرده، ارائه کرده است. نسیم طالب دوبلی را به هنر شفاف دزدیدن و نیز هنر سرقت شفاف و قانونی متهم کرده است (منبع یک، منبع دو).

نویسندگان بزرگ دیگری مانند کریستوفر شاربیس هم او را به سرقت از آثارشان متهم کرده‌اند (منبع).

به هر حال، کتاب هنر شفاف اندیشیدن به علت سرقت‌های متعدد و گسترده از بهترین کتابهای حوزه تصمیم گیری، به کتاب جذابی تبدیل شده و خوانندگان در سراسر جهان، از این عصاره که به عنوان یک کتاب جدید و متفاوت در خطاهای شناختی تصمیم گیری عرضه شده است، لذت می‌برند. البته این کتاب به رغم سرقت‌های ادبی‌اش، نقدهای مثبتی هم دریافت کرده است (+).

مطالب مرتبط: 

توضیحات بیشتر و دانلود خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن

معرفی و مرور کتاب هنر خوب زندگی کردن

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ