روبرت والراند (والران)

روبرت والراند (Robert Vallerand) استاد دانشگاه کِبِک (مونترآل) در حوزه روانشناسی اجتماعی است و عمده‌ی فعالیت‌های او در حوزه‌ی انگیزش متمرکز شده است.

به همین علت، معمولاً نام او را در گروه دانشمندان روانشناسی مثبت گرا و در کنار کسانی مانند سلیگمن، کریستوفر پترسون و چیک سنت میهالی فهرست می‌کنند.

او در زمینه انگیزاننده های درونی و انگیزاننده های بیرونی مطالعات و تحقیقات بسیار ارزشمندی انجام داده و همچنین مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌ی مفهوم شوق و اشتیاق (Passion) انجام داده است.

کتاب والراند تحت عنوان روانشناسی شور و شوق (The Psychology of Passion) از جمله مراجع معتبر آکادمیک در این حوزه محسوب می‌شود.

دوره‌ های آموزشی مرتبط در متمم: مدیریت انگیزش و هیجان

والراند، هفت کتاب تالیف کرده و در کتابهای مرجع روانشناسی هم، نزدیک به سیصد فصل، توسط او تالیف و منتشر شده است.

ما در ایران معمولاً والراند را کمتر به بحث شور و اشتیاق (که زمینه‌ی اصلی فعالیت اوست) می‌شناسیم و او بیشتر به پرسشنامه انگیزش تحصیلی شناخته می‌شود.

روبرت والراند

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ