بهترین پادکست های کسب و کار

متمم تعدادی از بهترین پادکست های کسب و کار (به زبان انگلیسی) را گردآوری و معرفی کرده است. معرفی پادکست‌ها در متمم صرفاً به کلیات محدود نیست و در کنار توضیحات، یک اپیسود از پادکست هم معرفی و بررسی می‌شود.

معمولاً پادکست های کسب و کار معرفی‌شده در متمم، نسخهٔ متنی (Script) هم دارند تا کسانی که زبان انگلیسی‌شان قوی نیست، یا می‌خواهند از پادکست برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند، بتوانند از این پادکست‌ها بهره ببرند.

موارد نیز نمونه‌هایی از پادکست‌های کسب و کار معرفی‌شده در متمم هستند. برای توضیحات بیشتر در هر مورد به بخش معرفی پادکست در متمم سر بزنید.

پادکست آیدیاکست دانشگاه هاروارد

این پادکست موضوعاتی مانند مهارتهای نرم، توسعه فردی، هوش هیجانی، کسب و کارهای کوچک، هوش مصنوعی، تاریخچه مدیریت، اهمال کاری، فریلنسری و مانند این‌ها را پوشش می‌دهد.

پادکست رید هافمن دربارهٔ بزرگ کردن مقیاس کسب و کار

در این پادکست، رید هافمن با مدیران حوزهٔ تکنولوژی به گفتگو می‌نشیند و همان‌طور که از نام پادکست مشخص است، محور اصلی گفتگو، بزرگ کردن مقیاس کسب و کارها است. این پادکست برای علاقه‌مندان به کارآفرینی و به‌ویژه کسانی که مدیریت یک استارتاپ را بر عهده دارند توصیه می‌شود.

پادکست حرفه‌ای‌های کسب و کار

پادکست حرفه‌ای‌های کسب و کار (Masters in Business) هم گفتگو‌محور است و در آن با مدیران کسب و کارهای بزرگ گفتگو می‌شود. بیشتر اپیسودها رنگ‌و‌بوی مالی دارند و موضوعاتی مثل مالی رفتاری، سقوط بازارها و ترکیدن حباب بازارها، اهمیت سواد مالی در تصمیم‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌ها در آن مطرح می‌شود.

پادکست رهبری و کارآفرینی

این پادکست همان‌طور که از نامش پیداست، به مباحث رهبری سازمانی و کارآفرینی می‌پردازد. سهم مهارتهای مدیریتی در این پادکست بیشتر از دانش مدیریت است. به عنوان مثال، اگر به دنبال مباحثی مثل استراتژی و مدل کسب و کار باشید، این پادکست شما را راضی نکند. اما موضوعاتی مثل تفویض اختیار، ایده‌پردازی، مواجهه با استعفا و مذاکره در اپیسودهای مختلف آن بررسی شده‌اند.

پادکست جنگ کسب و کارها

بررسی رقابت میان کسب و کارها یکی از روش‌های خوب برای یادگیری عمیق‌تر مفاهیم مدیریتی است. به همین علت، معمولاً هر مرکزی که دوره MBA طراحی و اجرا می‌کند، می‌کوشد این نوع رقابت‌ها را هم در قالب موردکاوی در درس‌ها و سرفصل‌ها بگنجاند. چنان که متمم هم بخشی از این رقابت‌ها را در مجموعهٔ داستان های کسب و کار گنجانده است.

در مجموعه پادکست جنگ کسب و کارها می‌توانید داستان‌هایی از رقابت آدیداس، نایکی،‌ نت فلیکس، کوکاکولا، پی‌پل، آمازون و … با رقبای تجاری‌شان بخوانید و از آن‌ها الهام بگیرید.

پادکست مشتری مداری در کسب و کار

درست است که عنوان مشتری مداری برای این مجموعه پادکست انتخاب شده، اما محتوای آن بسیار وسیع‌تر از مشتری مداری است. در این پادکست با مدیران شرکت‌هایی مانند IBM، ماریوت، بست‌بای، لینکدین و … صحبت شده و آن‌ها چالش‌های کسب‌و‌کار خود و گاه چالش‌های صنعت‌شان را بررسی و تحلیل کرده‌اند.

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ