شرکت مشاوره مدیریت مکنزی (مک کنزی)

شرکت بین المللی مشاوره مدیریت مکنزی (McKinsey & Co) که گاهی در فارسی آن را به صورت مک کینزی یا مک کنزی هم می‌نویسند، از جمله شرکت‌های بزرگ، معتبر و قدیمی در حوزه مشاوره مدیریت است که برخی از مدلها و راهکارهای آن، امروز به عنوان ابزارها و چارچوب‌های استاندارد در مدیریت کسب و کار، در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می‌شوند.

از میان این مدلها احتمالاً مدل هفت S یا SevenS مکنزی برای دانشجویان و فعالان مدیریت در ایران، آشناتر از سایر موارد است.

مدلی که توسط دو تن از مشاوران این شرکت یعنی تام پیترز (Tom Peters) و روبرت واترمن (Robert Waterman) در کتاب در جستجوی برتری یا In Search of Excellence‌ مطرح شد و امروز، شهرتی جهانی دارد.

شرکت بین المللی مشاوره مدیریت مک کنزی

این شرکت در سال ۱۹۲۶ توسط دو نفر به نام های جیمز مکنزی (James O. McKinsey) و ماروین باور (Marvin Bower) تاسیس شده و عمر آن به تدریج به یک قرن نزدیک می‌شود.

حدود ۱۴۰۰۰ نفر در دفترهای مکنزی در سراسر جهان کار می‌کنند و فروش خدمات مشاوره مدیریت این شرکت به مرز ده میلیارد دلار در سال نزدیک شده است.

مکنزی طی سالهای اخیر، حوزه فعالیت خود را توسعه داده و حتی تعدادی شتابدهنده کسب و کار نیز تاسیس کرده تا از طریق به دست آوردن مالکیت در استارت آپ های نرم افزاری، بتواند دارایی‌ها و منابع خود را در سال‌های آتی توسعه دهد.

شرکت مکنزی در حوزه های متنوع صنعتی از جمله صنعت داده ها، کسب و کارهای دیجیتال، نفت و گاز، خرده فروشی، مخابرات، فناوری اطلاعات و صنایع فلزی فعالیت می‌کند و در هر صنعت، در حوزه های متعدد از جمله بازاریابی، استراتژی، مدیریت ریسک، طراحی و نیز تجزیه و تحلیل داده‌ها، خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

فصل نامه شرکت مکنزی

شرکت مکنزی، نشریه ای به نام McKinsey Quarterly دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این نشریه به صورت فصلی و هر سه ماه یک مرتبه منتشر می‌شود.

تعداد بسیار زیادی از مقالات مجله، مدتی پس از انتشار، به صورت آنلاین در سایت مکنزی قرار می‌گیرند.

مطالعه این مقاله‌ها می‌تواند برای علاقمندان مدیریت – خصوصاً فعالان حوزه مشاوره مدیریت – مفید باشد.

 بخش فصل نامه در سایت مکنزی

در صورتی که قصد دارید از سایت مکنزی بازدید کنید، پیشنهاد ما این است که به مقاله های زیر هم سر بزنید:

 معرفی چین برای مدیران

 شهود مدیریتی برای پنجاه سال پیش رو

درس‌های آموزش مشاوره مدیریت در متمم

اگر مبحث مشاوره مدیریت برایتان جذاب است،‌ احتمالاً مطالعه درس‌هایی که در زمینه مشاوره مدیریت در متمم آمده هم برایتان مفید خواهد بود. از جمله این درس‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ