کتاب انگیزش و شخصیت آبراهام مزلو (+ PDF نسخه انگلیسی)

کتاب انگیزش و شخصیت یا Motivation and Personality از جمله کتاب‌های کلاسیک تاریخ مدیریت است که در سال ۱۹۵۴ توسط آبراهام مزلو منتشر شده است.

بحث معروف هرم مازلو بیش از هر کتاب دیگری، در کتاب انگیزش و شخصیت او باز شده و مورد بحث قرار گرفته است.

اما جالب است بدانید که سهم بسیار کمی از این کتاب، بر آن سلسله مراتب تاکید دارد و موضوعات دیگری در این حرف‌ها و نظریات مزلو پررنگ بوده‌اند که در طول تاریخ مدیریت، به تدریج کمرنگ‌تر شدند و برای بیشتر دانشجویان و اساتید امروز مدیریت، نام آبراهام مزلو بیشتر تداعی کننده سلسه مراتب نیازها است.

[ مطالعه بیشتر: آیا آبراهام مزلو درست می‌گفت؟ ]

بخش قابل توجهی از کتاب انگیزش و شخصیت به بحث خودشکوفایی یا Self-actualization اختصاص یافته و مزلو کوشیده است مفهومی را که از این واژه در ذهن دارد، به صورت شفاف و با مثال‌های متعدد و تحلیل‌های عمیق بیان کند.

او همچنین در این کتاب، به نقش خانواده در ایجاد محیط امن برای فرزندان می‌پردازد و توضیح می‌دهد که بخش قابل توجهی از آنچه انسان‌ها در نوجوانی و بزرگسالی به عنوان عدم امنیت تجربه می‌کنند، بیش از آنکه به معنای نبود امنیت فیزیکی یا سرپناه باشد، به ناشی از نداشتن امنیت روانی است که بخش قابل توجهی از آن هم به دوران کودکی باز می‌گردد.

 دانلود نسخه PDF کتاب انگیزش و شخصیت مازلو (به زبان انگلیسی)

مطالب مرتبط در متمم

کتاب انگیزش دن اریلی

مدیریت انگیزه و هیجان

انگیزه درونی و انگیزه بیرونی

سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعه‌ی آن هستید – به نوعی واژه‌نامه‌ی جنبی مجموعه‌ی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقه‌مند هستید می‌توانید فهرست درس‌ها و نقشه‌راه‌های یادگیری متمم را بررسی کرده یا این‌که سرفصل‌های دوره MBA آنلاین ما را ببینید.

فهرست درس‌ها    اطلاعات | ثبت‌نام
 
 
 
بهترین پاسخ